مقالات

سبزی قرمه منجمد : قرمه سبزی در دیگر کشورها + 3 ترکیب خاص جدید

بررسی سبزی قرمه در دیگر کشورها + 3 ترکیب خاص جدید

سبزی قرمه منجمد : تاریخچه و ترکیبات جدید

سبزیجات آماده جدیدا یکی از پرمصرف ترین محصولات غذایی در سبد خانوار شده و میتوان به جرئت گفت که دیگر این محصول به جزیی لاینفک در یخچال یک خانواده تبدیل گشته . اما هرچه این ممحصولات در بازار بیشتر و بیشتر جا باز کند شرکت های بیشتری در این زمینه دست به نوآوری میزنند.

یکی ازین شرکت ها شرکت ماژگستر سپاهان است که با خلق ترکیباتی نو دست به ابتکاری جدید زده و محصولاتی جدید خلق کرده و روانه فروشگاه ها و بازار کرده و بزودی سبزیجات آماده به طبخ جدید شرکت ماژگستر سپاهان را با برند جدید و بسیار با کیفیت سبز معین زاینده رود در بازار تمام شهرها خواهید دید.

در این مقاله ابتدا به بررسی تاریخچه قرمه سبزی و سپس سبزیجات آماده میپردازیم و آنرا در کشورهای دیگر هم بررسی میکنیم و سرانجام سه ترکیب جدید استثنایی سبزی قرمه را ذکر خواهیم کرد.

تاریخچه سبزیجات آماده و سبزی قرمه منجمد در ایران

در ایران از دیر باز غذاهایی مانند آش و سوپ و قرمه مصرف کنندگان بسیاری داشته و هیچ گاه از تب و تاب نیفتاده.

پیشنهاد مطالعه
سبزی پاک شده از کجا بخریم ؟

سبزی قرمه همیشه در بین ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته و همیشه خواهد داشت و چندین هزار سال قدمت دارد. این غذا همیشه در تمام دوران در تمامی نقاط ایران و حتی در ارگانها و …. مصرف زیادی داشته و کم کم بر اساس ایجاد تنوع غذایی بالا مانند پیتزا ها و سایر فست فودها قرمه سبزی جایگزین های زیادی پیدا کرده اما همچنان تمامی ایرانیان در سراسر جهان عاشق قرمه سبزی و آش و سوپ ایرانی و قلیه ماهی هستند.

نزدیک به 15 سال است که کسب و کار تازه ای به نام سبزیجات آماده به طبخ در تمامی شهرها رواج یافته و ارزش پیشنهادی این کسب و کار ایجاد راحتی برای خانواده است. سپس کارخانه های بزرگی در فرآوری سبزیجات آماده منجمد ظهور کردند که سابقه آنها بیش به قبل از سال 1385 نمیرسد .

قرمه سبزی در بین ایرانیان مقیم خارج

قرمه سبزی در سایر کشورها همچنان جایگاه دارد اما نه به اندازه ایران . هم اکنون بالغ بر 7 میلیون نفر ایرانی در سال 2024 در سراسر جهان هستند که بیشتر در کشورهای ترکیه و آلمان و آمریکا و کانادا زندگی میکنند و مقیم و ساکن آنجا هستند.

با اینکه چنین جمعیت قابل توجهی از ایرانیان در خارج از ایران زندگی میکنند و دران کشورها تنوع غذایی بالاست اما همچنان آنها سبزی قرمه را بصورت منجمد و یا کنسروی و یا بصورت سبزی قرمه خشک شده استفاده میکنند .

قرمه سبزی در عراق

در عراق قرمه سبزی غذای ایام محرم و غذای نذری است . عراقی ها از قرمه سبزی بصورت کنسروی و یا منجمد استفاده میکنند و همگی میدانند که این یک غذای ایرانی اصیل است . این یک غذای مهم در مناسبت هایی مانند اربعین حسینی است .

پیشنهاد مطالعه
درخواست خرید 24 تن سبزی قرمه سرخ شده جهت صادرات

قرمه سبزی در افغانستان

باید بدانید که قرمه سبزی یک غذای اصیل ایرانی است اما گاهی افراد آنرا یک غذای ایرانی-افغانستانی اصیل میبینند که ازین نظر نمیتوان آنرا صرفا یک غذای تمام ایرانی دانست و همچنان در ایام محرم و سایر ایام سال این غذا در خانواده های افغانی مصرف میشود.

قرمه سبزی در سایر کشورها

قرمه سبزی یا به بیانی دیگر خورشت سبزی و یا قورمه در سایر کشورها با نام های مختلف بصورت یک غذای کنسروی خاص در فروشگاههای بزرگ و یا رستورانها استفاده میشود.

رستورانهای ایرانی بسیار زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که همچنان برای قرمه مشتریان فراوان خارجی دارند. آنها طبع شان با ما کمی متفاوت است برای همین گاهی به رستورانهای ایرانی میروند و درخواست میکنند که خورشت سبزی را برای آنها روی برنج لوبیا بریزند و با سایر غذاهای ایرانی ترکیب کنند.

 

بررسی سبزی قرمه منجمد و کلا سبزیجات اماده در کشورهای دیگر

                                                                 کنسرو قرمه سبزی در آمازون

ترکیبات متنوع سبزی قرمه منجمد : 3 ترکیب خاص

همانطور که میدانید دستور پخت قرمه سبزی از صدها سال پیش هیچ تغییری نکرده و این غذای منحصربفرد همچنان اصالت خود را حفظ کرده اما امروزه در ترکیبات سبزی قرمه همچنان تنوع بالایی را در تمام شهرهای کشور میبینیم. مثلا قرمه شمالی . قرمه خوزستانی . قرمه تهرانی و یا اصفهانی .

در هرکدام از شهر ها یک ترکیب متفاوتی را برای سبزیجات آماده بخصوص سبزی قرمه بکار میبرند.

پیشنهاد مطالعه
۵ نوع از پرمصرف ترین سبزیجات منجمد در ایران

در بعضی شهرها از گشنیز در سبزی خورشتی استفاده بیشتری میشود و در بعضی شهرها برعکس . در شمال کشور از سبزیجات دیگری در قرمه استفاده میشود که کلا با شهرهای دیگر متفاوت است.

ترکیب سبزی قرمه اصیل ایرانی

ترکیب اصیل سبزیجات آماده به طبخ برای خورشت قرمه سبزی همچنان یک ترکیب است و آن شامل تره بسیار زیاد + جعفری + گشنیز بسیار کم + اسفناج + شنبلیله بسیار کم  میباشد ولی ترکیبات دیگری وجود دازند که به قرمه طعمی خاص و بینظیر میبخشند .

ترکیب خاص اول) ترکیب قرمه سبزی با سیر

این ترکیب یک ترکیب منحصربفرد است که جدیدا محبوبیت بالایی پیدا کرده : سبزی قرمه + سیر

سیر طعمی بینظیر به خورشت سبزی میبخشد اما همچنان طرفداران آن از طرفداران ترکیب اصیل ایرانی که در بالا ذکر شد کمتر هستند.

ترکیب خاص دوم) ترکیب قرمه سبزی با کرفس

قرمه با کرفس طرفدار بسیار زیادی دارد اما همچنان این غذا مخلوطی از خورشت کرفس و خورشتسبزی حساب میشود و کمی از اصالت قرمه دورتر است.

ترکیب خاص سوم) ترکیب قرمه سبزی با ریحان !!!

این ترکیب هم یک ترکیب خاص است که ریحان میتواند طعمی جدید و دل انگیز به خورشت سبزی ببخشد و یک غذای متفاوت خاص ایجاد کند.

ریحان همچنان تقریبا پرطرفدارترین سبزی ایرانی است که مصرف آن با نون و پنیر شهرت فراوانی در بین ایرانیان در تمام دنیا دارد و در عین سادگی یک عصرانه بسیار استثنایی است !

اما ریحان در قرمه سبزی هم میتواند کولاک کند و صد البته که میزان و اندازه آن باید رعایت شود.

خلاصه

در این مقاله کوتاه به بررسی سه ترکیب استثنایی سبزی قرمه پرداختیم و همچنین از تاریخچه 15 ساله سبزیجات آماده صحبت کردیم . امروزه سبزی قرمه منجمد شده در بین مردم رواج یافته که در ایام گذشته هرگز اینگونه نبود . همین موضوع باعث بوجود آمدن کارخانه های عظیمی در زمینه تخصصی سبزیجات آماده منجمد شده که صرفا تامین کنندگان خاص این دسته از محصولاتند و تاریخچه دیرینه ای ندارند و یک کسب و کار نو محسوب میشوند که ارزش پیشنهادی آنها ایجاد راحتی برای آشپرخانه های صنعتی و مصرف کنندگان نهایی و یا خانواده است .

پیشنهاد مطالعه
بهترین قیمت سبزی آش خرد شده عمده در سال 1403 شرکت ماژگستر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *